Czego oczekujemy od hotelu planując delegację?

/

Ankiety przeprowadzone wśród turystów korporacyjnych zwracają naszą uwagę na to, że Polacy coraz częściej wybierają się w podróże służbowe, symptomatyczne wydaje się jednak to, że nadal są to wyjazdy dość krótkie. Statystycznie mamy z nimi do czynienia nawet siedem razy w roku. To, że Polacy działając w biznesie nie ograniczają się wyłącznie do siedziby swojej firmy jest nowością, nie można nie zgodzić się przy tym z tym, że jest to nowość o sporym znaczeniu.

Dość powszechna jest w tym kontekście skala ogólnopolska, choć skala europejska również nie należy do rzadkości. Wyjazdy najczęściej wymagają zorganizowania jednego lub dwóch noclegów, a choć celem takiej podróży nigdy nie jest wypoczynek, nasi rodacy przywiązują dużą wagę nie tylko do wysokiego standardu hotelu, ale również do usług, które można znaleźć w miejscu zakwaterowania. Niemal połowa badanych wspomina o tym, że wypoczywa w hotelach mogących się pochwalić czterema, a nawet pięcioma gwiazdkami, choć w większości są to pokoje standardowe.

Sami pracownicy mają też dość dużą swobodę wówczas, gdy przedmiotem rozważania jest decyzja o miejscu zakwaterowania i ponad połowa ma szansę na zrobienie tego samodzielnie. Pracodawcy zasługują w tym kontekście na pochwałę, starają się bowiem zapewnić swoim podwładnym komfort wyboru. Jednocześnie jedna piąta badanych przyznaje, że ich głos nie ma żadnego znaczenia, wybór jest bowiem warunkowany przez umowy korporacyjne, jakie zawiera się z hotelami.

Co trzeci ankietowany jest zresztą pracownikiem firmy, która zatrudnia więcej niż 500 osób. Szokować może to, że niemal co druga osoba pytana otrzymuje najniższa ustawową dietę dzienną. Owszem, nie brakuje również osób, których dieta przekracza 200 PLN na dzień, jest ich jednak zaledwie piętnaście procent. Osoby, które mogą samodzielnie decydować o miejscu noclegowym, posiadają dość jasne potrzeby, które starają się realizować. Okazuje się, że decydującym czynnikiem jest lokalizacja, choć na drugim miejscu wspomniano o cenie hotelowej.

Można się tylko cieszyć, że rośnie znaczenie warunków do pracy oraz spotkań biznesowych, jakie może zaoferować hotel i coraz częściej są one ważniejsze niż bardzo niska cena noclegu. Klienci korporacyjni coraz częściej nie wyobrażają sobie też noclegu bez dostępu do darmowego Wi-Fi, co uświadamia, jak znacząca jest rola Internetu we współczesnych działaniach o charakterze biznesowym. Udany pobyt służbowy bywa jednak uzależniony także od jakości obsługi, a nawet od oferty gastronomicznej, ankietowani przyznają bowiem, że miła atmosfera, z jaką mają do czynienia w hotelu, wcale nie pozostaje dla nich bez znaczenia.

Osoby, które podróżują służbowo, coraz częściej w sposób symboliczny przenoszą do hotelu własne biuro, nie powinno więc dziwić to, że duże znaczenie mają dla nich warunki sprzyjające rzeczywiście efektywnej pracy. Zdecydowana większość ankietowanych pracuje w swoim pokoju, choć rośnie też liczba osób, którym znacznie bardziej podoba się praca w strefie coworkingowej.